Tuesday, January 8, 2013

Sweet Potatoes To The Rescue - לקימורים ולסומק בריא אכלי בטטות בערב חורפי


מזג אויר סוער בחוץ.. אך בפנים, אם יש לך בית כמובן, יכול להיות ממש נעים. לי אישית התבטלה העבודה, מה שהשאיר לי יותר זמן לכתיבה שלי, וגם קצת לבישול וקצת לבלוג, איזה כיף. אז על מה היום? 
רציתי כבר כמה זמן לכתוב פוסט על אוכל.. הרי איזה מין בלוז בית זה אם רק תופרים ולא אוכלים? חוצמזה, זה לא דבר פשוט לשמור על הקימורים האלה שהבלוג הזה כה מתגאה בהם, ומבקש להדביק אחרות בדבר. אם גם את רוצה שיהיה לך במה לתפוס, את צריכה לאכול טוב וטעים. וגם להשתדל להנות מזה. עשי בהנאה או אל תעשי בכלל..  אוכל זה עניין חושני, ולו קשר ישיר לשאר ענייני התשוקה בחיים. 

בקיצור, מה אפשר לאכול שיעשה עימנו טוב? לבטן, לסומק הלחיים, לשיער שופע וגם לקימורים שאנו אוהבות? לדעתי אין דבר יותר מתאים וטעים מבטטה בתנור בחורף קר. אחד הדברים הקלים ביותר להכנה, וכל בני ביתכם ילקקו את האצבעות. שלכן.. (אינני רוצה להדיר את כל שלושת הגברים שקוראים את הבלוג הזה.. לכן אוסיף - אני חושבת שגם את האצבעות שלכם ילקקו אם תכינו למישהו את הבטטות האלה)


אז בטטות בתנור.. (למה בתנור? כי למה להיות תקועה במטבח, כשאפשר לעשות דברים אחרים בזמן זה??)
נתחיל מזה שתמיד יהיו לך כמה בטטות בסלסלה. (אם יש דבר אחד לקחת מהפוסט הזה- זה זה). לוקחים כמה שיש, מקלפים (ישנה גם גרסה לא מקולפת לטבעיים יותר שביננו, אך היא מצריכה שפשוף טוב של הבטטות). חותכים באיזו צורה שבא לנו.  אני אוהבת לחתוך לאורך פעמיים ואז כל פלח בטטה לרוחב. 

מוסיפים רוזמרין ומרווה מהעדניות בחלון המטבח. (אם אין לכם שקלו זאת ברצינות, המרווה והרוזמרין מחזיקים מעמד בכל הזנחה, שאר התבלינים זקוקים לקצת יותר תשומת לב, אבל אם מחזיקים אותם קרוב לכיור,  כמו בחלון במטבח, זה יותר קל:)). 

שוטפים בצל ושום שלם ופורסים אותם- שום לשיניו ובצל לריבועים. אפשר יותר מבצל אחד אם שלכם קטן. 
מלח גס (אפשר גם רגיל) ושמן זית על כל העניין ולתנור. בין 45 דקות לשעה, תלוי בתנור והחום שלו, פלוס מינוס 180 מעלות. 



רעיון טוב הוא לשים בצד המגש גם כמה פלפלים אדומים, שטעמם אחרי שעה בתנור הוא ממש טעם גן עדן, אם יש כזה. אפשר כמובן גם בנפרד, כפי שעשיתי היום- (נגמר לי נייר האפיה אז אני עם האלומיניום. בעיקרון עדיף שלא, נדמה לי שמצאו קשר ביינו לבין אלצייהמר, לא עלינו). אחרי שהפלפלים התרככו מחכים קצת שיתקררו, מקלפים, מנקים את הגרעינים וחותכים לרצועות. קצת שמן זית (אפשר גם טיפת בלסמי ואיזו פטה 5%) ואתם מקבלים סלט פלפלים קלועים משגע ת'שועלים.



 הארוחה יכולה להיות צמחונית להמדרין ואז אפשר לאכול אותה עם טחינה ביתית, או יוגורט עם קצת שום כתוש ושמיר או פטה או בולגרית כמו שהזכרתי קודם. אך אנחנו, ותסלחו לי כל הצמחונים (באמת) אכלנו אותה עם עוף.

אין מה לומר על עוף יותר מדי, אחד הדברים הקלים ביותר להכנה, והוא יוצא טעים גם אם מתבלים אותו בקצת מלח ופלפל בלבד. אני אוהבת לעשות הכול בתנור - כי זה אומר גם פחות שמן, פחות זמן מטבח (אפשר ללכת ולעשות דברים אחרים בנתיים) ויותר ריחות טעימים בבית, אך אתם יכולים לעשות אותו איך שבא לכם. דרך טובה לשמור על המיצים היא להשרות את השוקיים בקצת מיונז וחרדל, אפשר גם שן שום אחת כתושה בערך שעה לפני הגריל, גם הטעמים נספגים וגם העוף מקבל מעטפת שבזכותה אינו מתייבש. אם עושים אותו רק עם מלח ופלפל, ליטוף קטן עם שמן זית לפני הכניסה לתנור יעזור.


מה אני אגיד לכן,  אל תחשבו על מה אתן מפסידות בחוץ, תדלקנה תנור (כלשהו) ותמזגנה כוס יין. יהיה בסדר.

* אם תמיד אהבתן בטטה ואף פעם לא היתה לכן הזדמנות להודות בכך, זה המקום והזמן. שתפו אותי במתכוני הפלא שלכן (ושלכם! אוף:)) כדי שיחד נוכל לשרוד מבלי לצאת מהבית, עד שהסערה תחלוף.  

בתאבון ובתשוקה שיהיה,

חורף חם וטעים
מילנושקה


6 comments:

  1. אני מתה על בטטה! אוהבת להכניס אותה לתנור עם דלעת וחציל או לפעמים רק היא לבד בתנור ואוהבת גם להקפיץ אותה במחבת עם תפו"א, שום, תבלינים וקצת צ'ילי מתוק. מתה מתה מתה על בטטה. זהו, הוצאתי את זה מהמערכת :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) סודך שמור במערכת ,lol
      והבטטות הוחמאו מאוד, הן מוסרות שהן גם אוהבות אותך מאוד.

      Delete
  2. אני גם מאוד אוהבת בטטה והשבוע בישלתי תבשיל בניחוח הודי של פרחי כרובית עם קוביות בטטה קטנטנות בתיבול קארי הודי, מעט שמן שומשום וכוסברה וכל זה מעל קינואה חמימה ואפשר עם מעט יוגורט למעלה
    צמחוני וקליל.
    לי אין תנור ולכן אני לא מכינה בטטה כמו שאת עשית וזה חבל :)

    ReplyDelete
  3. וואו, הבלוג שלך נהדר. הגעתי ואני נשארת. לתפור אמנם אני לא יודעת (מעדיפה לקנות..), אבל להכין בטטות אני יודעת היטב, ואכן עשיתי זאת הערב :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה מרג'ורי מורנינגסטאר (נהניתי לבטא את זה:)) וברוכה הבאה!

      Delete

תודה לכל המגיבים :) I love reading your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...