Monday, September 2, 2013

My End Of Summer Dress - השמלה של סוף הקיץ


הקיץ עבר בעבודה מול מחשב, עם רגעים קצרים של סיפוק כאשר גלגלתי את הכיסא שלי לצד השני של החדר ותפרתי משהו. גיליתי שבמקום להלחם בחשק שלי ליצור, "עד שאסיים את כל הדברים החשובים", דוקא לשלב את התפירה בין לבין לעבודה האינטלקטואלית עזר לי והמחשבות זרמו באופן קל יותר. 

The summer passed with me mostly working on the computer, with a few moments of grace when I rolled my chair to the other side of the room and sewn something. I found that instead of fighting the desire to sew "until I finish all the important stuff", letting my self make things actually helped me creatively in other spheres as well.




 לכתוב בלוג אופנה שבו אני תופרת את כל מה שאני לובשת לא פשוט. הכי מסובך זה למצוא זמן ומצב רוח מתאים לצלם ולהצטלם. כשאנו יוצאים אני תמיד מוכנה בשניה האחרונה (ומתאפרת באוטו), ולהתלבש במיוחד בשביל להצטלם נראה לי קצת מוזר.. לשמחתי בסוף הקיץ הוזמנו לפסטיבל קולנוע בסינגפור, והחלטנו לשלב את הנסיעה עם ביקור קצר בתאילנד לכבוד היומולדת שלי. התמונות האלה צולמו בקו פי פי, שאכן התגלה כגן עדן קטן עלי אדמות. מדהים איך קצת שמש, מים, אויר ומנוחה יכולים לעשות את הגוף והנפש מאושרים. כמובן שקצת מסאג' תאילנדי גם לא מזיק אף פעם.. 

One of the hardest parts of writing a fashion - sewing blog for me is finding the time and the right mood to take the photos. I am always late when we go out, and dressing up for no other reason than a photo-shoot feels too self-indulgent .:) Luckily we were invited to Singapore at the end of the summer for my husband's movie, and decided to add a little trip to Thailand on the way, for my birthday. These photos were taken at Koh Phi Phi, which actually turned out being a little piece of heaven. It is amazing what a little sun, sea, air and rest will do to your body and soul. 




המזוודה שלי הורכבה כמעט כולה מפריטים מעשה ידיי, וניסינו לנצל את הנופים היפים גם כרקע לצילום של ה"יצירות" האחרונות שלי. השמלה הזו מכותנה הודית (שקניתי דוקא בארץ) משלבת בצורה מושלמת בעיני בין הקיץ לסתיו, ולכן אולי מדברת אלי, ילידת סוף אוגוסט, במיוחד.. 

My suitcase was mostly filled with handmade garments and we tried to take advantage of some of the beautiful views on the way as a background for them. This dress, made of an Indian cotton, combines the lightness of summer with the colors of fall, making it the perfect end of summer dress. 





 את השמלה עיצבתי בהשראת שנות ה60 המאוחרות, שלצד שמלות מיני שובבות וילדותיות גם היו מאופיינות בשמלות מקסי מחויטות. החלק העליון מורכב מגזרת פרינסס המלווה את מיתרי הגוף, לה הוספתי מפתח סירה בצוואר וV עמוק בגב, והחצאית היא בגזרת A עם כיסים חמודים בתוך התפרים הצדדיים. הבד היה דק למדי ולכן תמכתי בו ממתחת עם כותנה לבנה ונושמת.

I designed this dress inspired by the 60's maxi dresses. The bodice is a fitted princess cut, to which I added a boat neck and a deep V opening in the back. The skirt is a long A line with two comfy side pockets. Since the fabric was on the thin side, I underlined it with some breathable cotton.




אני מרגישה בה.. מאוד קולית, אפשר להגיד. ולמרות שאת הגזרה הזו אפשר בקלות להפוך לשמלת ערב, זו בעיני שמלת בין הערביים המושלמת. בשנות ה60 היא יכלה להיקרא - שמלת המארחת, משהו יפה אך גם נינוח שאת זורקת על עצמך כשאת מזמינה אנשים לארוחת ערב אצלך בבית.

This dress make me feel .. cool, I might say. And even though this pattern can be easily turned into an evening dress, this fabric is more of a late afternoon dress. In the 60's they'd call it the hostess dress, as it is perfect for throwing on your self when you invited some friends for dinner. The easygoing 60's vibe is very Madmen season 6'sh, as I mentioned on my instagram first time I wore it.






נכון שאומרים שכל הקמטים והצלקות שלנו מספרים את הסיפור שלנו? אז את הצלקת הזו על היד קיבלתי תוך כדי גיהוץ של שמלה, כמעט לפני שנה, ואני אכן גאה בה. כל אחד והספורט האתגרי שלו.. :)

You know how they say that our scars and wrinkles tell our stories? Well I got this scar from steam pressing a dress over a year ago, and I am pretty proud of it. To each his own adventurous sport. :)




האי גרם לי לחשוב על הטבע שוב. משהו באופן הבלתי אמצעי שבו את פוגשת את הטבע שם, פתאום מחזיר לך את ההתפעלות הילדותית הזו מכל מיני תופעות (כמו גאות ושפל.. מישהו מבין את זה?) שבגילנו אולי כבר לוקחים כמובן מאליו. למען האמת יש לי כל כך הרבה רשמים מהטיול שאני עדיין ״מעכלת״, שאצטרך לספר אותם בהמשכים. חזרתי עם תחושה של עושר, לא חומרי (למרות שגם זה לא היה מזיק) אלא תרבותי וחוויתי. הידיים שלי בוערות לעשות דברים שוב, כל כך הרבה השראה קיבלתי.

The island made me feel connected to the nature again. Something about being outside of your comfort zone, a part of a beautiful place like that makes you think about the wonders of life again, and you feel the same sense of wonder, as once as a child.
I am still "digesting" this trip, that was very rich sensually and I will probably need to talk about my experiences during a few posts. My hands are itching to make things again, so much inspiration I brought back. 




 תודה לבעלי האהוב שנתן לי מתנה טיול כזה וגם סשן בלתי נשכח של צילומים.

This has been an unforgettable birthday and I have to thank my beloved for giving me this experience and a also such a wonderful photo session, to remember it. 


שבוע נפלא, ושנה טובה שתהיה לנו, הא?
good week everyone and a happy Jewish year to those who celebrate
:)









8 comments:

  1. Gorgeous and fabulous images. https://www.facebook.com/SassySewingBees

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you:) you are welcome to share them on your cool facebook page ;)

      Delete
  2. Your dress is beautiful! I'm glad you had such an enjoyable trip and lots of opportunities to photograph your work! Lovely

    ReplyDelete
  3. אוך השמלה הזאת פשוט מושלמת! וגם השם שנתת לה - "שמלת המארחת" - ממש מדויק. אם אני לא טועה, התלהבתי מהבד המיוחד הזה עוד בתמונה שהעלית לאינסטגרם. זוכרת שאמרתי פעם שאם תתחילי לתפור את השמלות שלך גם לאחרות אני אהיה הראשונה בתור? זה לגמרי עוד בתוקף.

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה:) הלכתי לנסות להבין מי את מבין העוקבים באינסטגרם
      ;)

      Delete

תודה לכל המגיבים :) I love reading your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...